Συμβουλές

 

1. Αποθήκευση τσαγιού

 

 

2. Πως να ετοιμάσετε ένα φλυτζάνι καλό τσάι

- Βράζετε φρέσκο νερό σε δυνατή φωτιά.

- Ρίχνετε λίγο βραστό νερό στην τσαγιέρα, για να πάρει την κατάλληλη θερμοκρασία και μετά τα φύλλα τσαγιού σε αναλογία ένα κουταλάκι τσαγιού για κάθε κούπα.

- Ρίχνετε το υπόλοιπο νερό στην τσαγιέρα, την σκεπάζετε και την αφήνετε για όσα λεπτά απαιτεί το συγκεκριμένο είδος τσαγιού.

Προσοχή: Στο πράσινο και στο λευκό τσάι, η θερμοκρασία του νερού δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 85οC, γι’αυτό μετά το βράσιμο το νερό πρέπει να μείνει 3-5 λεπτά για να κρυώσει προτού το ρίξετε στην τσαγιέρα.

- Σερβίρετε το τσάι σε κούπες.

 

 

3. Πως να ετοιμάσετε ένα ποτήρι καλό κρύο τσάι

1. Επιλέξτε καλό φρέσκο τσάι:

Η φρεσκάδα του τσαγιού παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς τα έλαια που του δίνουν τη γεύση του εξασθενούν με τον καιρό. Προτιμήστε χύμα τσάι κι όχι σε σακουλάκι, διότι αυτό δίνει στα φύλλα του τσαγιού περισσότερο χώρο να «ανθίσουν». Αν για κάποιο λόγο πρέπει να χρησιμοποιήσετε τσάι σε φακελάκι προτιμήστε τα φακελάκια μεγαλύτερου μεγέθους τύπου πυραμίδα.

2. Επιλέξτε νόστιμο νερό:

Προτιμάται το νερό που δεν είναι ούτε πολύ πλούσιο σε μέταλλα, αλλά ούτε και αυτό από το οποίο έχουν αφαιρεθεί εντελώς. Ιδανικό θεωρείται νερό από πηγές.

3. Επιλέξτε την κατάλληλη θερμοκρασία:

Για μαύρο, «herbal» και σκούρο πράσινο τσάι η κατάλληλη θερμοκρασία είναι οι 100οC , ενώ για πράσινο και λευκό είναι οι 85οC .

4. Χρησιμοποιήστε την κατάλληλη ποσότητα τσαγιού:

Για τσάγια με μεγάλα φύλλα ή λουλούδια, όπως το πράσινο τσάι και το χαμομήλι, απαιτείται 1/2 με 2 κουταλάκια του γλυκού για κάθε ποτήρι νερού, ενώ για τσάγια με πιο μικρά ή συμπιεσμένα φύλλα, όπως το μαύρο τσάι απαιτείται 1 κουταλάκι του γλυκού.

5. Επιλέξτε τον κατάλληλο χρόνο βύθισης:

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται με τα λευκά και τα πράσινα τσάγια, όπου λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε ταννίνες έχουν και περισσότερες πιθανότητες να πικρίσουν.

Μικρό μυστικό υγείας:

Ανεξαρτήτως του είδους του τσαγιού η μέγιστη περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή βρίσκεται σε ένα τσάι που ‘χει παρασκευασθεί πρόσφατα. Αν θέλετε να διατηρήσετε μια κανάτα κρύου τσαγιού στο ψυγείο, η οποία όμως να διατηρήσει τα φλαβονοειδή του τσαγιού, προσθέστε ελάχιστο χυμό λεμονιού, πορτοκαλιού ή λάιμ. Μια πρέζα χυμού πορτοκαλιού,λεμονιού ή λάιμ περιέχει κιτρικό οξύ και βιταμίνη C,που προφυλάσσουν τα φλαβονοειδή. Το τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες τις λεγόμενες φλαβονοειδή, που βοηθούν στην πρόληψη του Alzheimer και του διαβήτη, καθώς και να διατηρήσουμε τα δόντια μας, τα ούλα μας και τα κόκκαλά μας υγιή.